ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

حقوق آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام شد


رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حقوق آیت الله هاشمی رفسنجانی را اعلام کرد.
حقوق هاشمی رفسنجانی اعلام شدمحمد هاشمی  رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اعلام رقم دقیق حقوق رییس تشخیص مصلح نظام باید لیست های حقوق مجمع را نگاه کنم، اما آنچه به خاطر دارم حقوق ایشان 7 میلیون تومان است،که این رقم مربوط به آخرین دریافتی ایشان بود که بنده دیده ام. فکر می کنم اگر تغییری هم از آن زمان صورت گرفته باشد، قطعا مجموع دریافتی آقای هاشمی زیر ده میلیون تومان است. 

سردار دهقان: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود.
روند ارتقای توان موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شودبه نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل دهی 8 فروند بالگرد به دستگاه های لشکری و کشوری، گفت: این اقدام جهادی که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و مأموریت وزارت دفاع در پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بخش دفاع برای تأمین نیازمندی های بخش غیر نظامی کشور صورت گرفته نشان از توانمندی های بالای متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و عزم آنان برای تأمین نیازمندی های کشور با اتکاء به ظرفیت های بومی است.

سردار دهقان گفت: به‌حمدالله این روند به طور مستمر و با جدیت در کلیه صنایع دفاعی وابسته به وزارت دفاع در حوزه های دریایی، زمینی، هوایی، پدافند هوایی، فضایی، موشکی، الکترونیک و فناوری های نوین، با هدف ارتقاء روز افزون توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در جریان است و جنگ روانی و شانتاژ تبلیغاتی دشمنان تأثیری بر این روند پویا، زنده و رو به رشد نداشته و نخواهد داشت.

گفتنی است، در یکصدو بیست و دومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 8 فروند بالگرد که کار ساخت و تعمیرات اساسی آن در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است به دستگاه های لشکری و کشوری تحویل داده شد.

بالگردهای نظامی و امدادی تحویل داده شده عبارتند از : 5 فروند بالگرد412EP منطبق با فناوری های روز دنیا برای بهره برداری در سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، تعمیر اساسی اولین فروند بالگرد میل 171 و تحویل آن به نیروی زمین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز اتمام ساخت 2 فروند بالگرد 206 و214 که با انجام مراحل تست پروازی آماده تحویل به نیروی زمینی سپاه پاسداران است.

روحانی بدلیل توافق هسته‌ای تحت فشار است


رویترز در گزارشی احتمال پیروزی اصولگرایان را در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران دور از ذهن ندانست.
رویترز: روحانی بدلیل توافق هسته‌ای تحت فشار است/دورخیز اصولگرایان برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خبرگزاری انگلیسی رویترز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود ادعا کرد: یک سال پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی، اقتصاد ایران همچنان در شرایط نامناسبی به سر می‌برد. از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران خارجی نیز تمایل چندانی برای حضور در بازار ایران ندارند. این عوامل باعث شده است «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور ایران، این‌روزها بدلیل تلاش برای دستیابی به این توافق، تحت فشار باشد. 

در ادامه گزارش آمده است دلایل بالا باعث شده متحدان روحانی نگران تضعیف قدرت رئیس‌جمهور میانه‌روی کنونی و پیروزی اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری باشند. در این گزارش همچنین به این نکته که احتمال دارد روحانی بدلیل فشارهای سیاسی پس از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک)، خود برای این انتخابات نامزد نشود، اشاره شده است.    

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: روحانی که سال 2013 (1392) به پیروزی قاطع در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران رسید، در مبارزات انتخاباتیش وعده داده بود انزوای سیاسی ایران را کاهش دهد. وی تابستان گذشته، موفق شد توافق هسته‌ای را با گروه 1+5، به سرانجام برساند. تهران متعهد شد در قبال لغو بخشی از تحریم‌های اقتصادی این کشور، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

در ادامه گزارش آمده است: اصولگرایان جناح رئیس‌جمهور را بدلیل آنچه شکست توافق هسته‌ای و عدم بهبود سریع شرایط  زندگی مردم می‌دانند، سرزنش می‌کنند. این در حالی است که صادرات نفتی ایران همچنان در سطح پایینی است و سرمایه‌گذاری خارجی آنچنان که وعده داده شده بود، تحقق نیافته است. 

همچنین به نقل از یک مقام ارشد سیاسی که خواست نامش فاش نشود، آمده است: رقابت‌های سیاسی در ایران تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تشدید خواهد شد و روحانی درخصوص نامزدی در این انتخابات مردد است. 

نگارنده گزارش همچنین می‌افزاید تحقق وعده‌های انتخاباتی روحانی بدلیل لغو نشدن بخشی از تحریم‌های ایران از سوی آمریکا و عدم تمایل سرمایه‌گذاران و بانک‌های مهم اروپایی برای انجام معاملات اقتصادی با این کشور با مشکل مواجه شده است. تهران از زمان لغو تحریم‌ها، تنها با نهادهای کوچک اقتصادی ارتباطات بانکی برقرار کرده است و بانک‌های آمریکایی همچنان اجازه انجام معاملات مستقیم و یا غیرمستقیم اقتصادی با شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی را ندارند.    

در پایان این گزارش آمده است بسیاری از افراد عادی در ایران که امید به بهبود شرایط اقتصادی داشتند، اکنون بدلیل برآورده نشدن توقعاتشان ناامید شده‌اند. همچنین انتشار فیش‌های حقوقی برخی از مدیران ارشد دولتی که نشان می‌دهد آن‌ها ده‌ها برابر افراد عادی حقوق می‌گیرند، یکی دیگر از دلایل تحت فشار قرار گرفتن روحانی است. در این گزارش همچنین اشاره شده منبع افشای این فیش‌های حقوقی تاکنون مشخص نشده است. 

حاشیه های سفر روحانی به کرمانشاه


رییس جمهور در بیست نهمین سفر استانی خود امروز به کرمانشاه سفر کرد که حواشی جالبی در پی داشت
 ؛ رییس جمهور صبح امروز وارد فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی شد و مطابق رسم مورد استقبال نماینده ی ولی فقیه در استان ، امام جمعه و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد


 از ساعت ها قبل مسیر ورود رییس جمهور  از مردم انباشته بود و نقطه تمرکز ورزشگاه آزادی کرمانشاه بود کسانی که از روحانی درخواستی هم داشتند با نوشتن نامه در خواست های خود را مکتوب می کردند.بازار سیاه فروش کاغذ a4  هم گرم بود و برخی هر سه برگ کاغذ را 2 هزار تومان می فروختند!!!

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد

ازدحام جمعیت در قسمت بانوان موجب شد تا یکی از حاضران دچار مشکل شود که با همکاری نیروهای امدادگر به اورژانس منتقل شد.

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد

دانش آموزانی که این روزها به دلیل تعطیلات تابستانی سری فارغ تر دارند حضوری رنگارنگ داشتند.

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد
روحانی و هیئت همراه امروز خیلی خوش شانس بودند که ریزگردها در سفر بودند و به استقبال نیامدند.

شعار های اعتراضی عده ای از مردم و پاسخ روحانی:

در استادیوم آزادی شعارهایی در اعتراض به رکود، بیکاری و حقوق های نجومی برخی مسئولان سخنرانی روحانی را بعضا با اختلال مواجه می کرد که هم همراهی رییس جمهور را در برداشت و در برخی موارد گلایه روحانی را، چنان که در پی یکی از این شعارها تذکر داد: خب... گوش نمی کنید مدام شعار می دهید با این شعار ها که مشکلات حل نمی شود.

شعار بیکاری، بیکاری یکی از اصلی ترین خواسته های مردم کرمانشاه از رییس جمهور بود که روحانی نیز در سخنانش قول داد با بازگشت رونق اقتصادی به کشور، بیکاری مردم را مرتفع کند.

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد

وقتی روحانی به مردم کرمانشاه قول داد که تا پایان عمر این دولت راه آهن به کرمانشاه خواهد آمد، این بار این تشویق حاضرین بود که اجازه ادامه صحبت را از رییس جمهور گرفت.

از بازار سیاه کاغذ تا شعارهایی که اجازه سخنرانی نمی داد


حالا رییس جمهور بناست بعداز حضور در جمع مردم در جمع های محدودتر و البته تخصصی تری شرکت کند مهمان نوازی کرمانشاهیان را از نزدیک ببیند.
این که میهمان چقدر برای میزبان سوغات به همراه دارد اندکی صبر طلب می کند.

با این ترفندها درپیچ و خم زندگی مشترک همسرتان را عاشقانه همراهی کنید!


زن و شوهر ممکن است روزهای سختی در پیش داشته باشند. با این حال، راهکارهایی برای مقابله با سختی‌ها و چالش‌های پیش رو وجود دارد.
افراد گاهی تصور می‌کنند عشق حرف اول را در زندگی زناشویی می‌زند و در صورتی که این عنصر میان زوجین وجود داشته باشد، زندگی مشترک بسیار راحت پیش می‌رود. زمانی که زندگی روی جدی خود را به این افراد نشان می‌دهد، پی به اشتباه خود برده و با خود می‌گویند: ای کاش مسائل مهمتری را قبل و حین زندگی مشترک در نظر می‌گرفتیم.

با این ترفندها درپیچ و خم زندگی مشترک همسرتان را عاشقانه همراهی کنید!
روانشناسان در این خصوص می‌گویند: درست زمانی که سیلاب مشکلات به زندگی مشترکت سرازیر می‌شود، باید همواره به یاد داشت که تلاش برای حفظ شادابی و ثبات زندگی زناشویی را می توانید به عنوان فرصتی برای رشد و تقویت روحیه همکاری و عشق واقعی مورد استفاده قرار داد.

هنگامی که مشکلی خاص مقابل همسرتان (یا بهتر است بگوییم زندگی مشترکتان) قد علم کرد، رعایت 5 نکته زیر بسیار چاره‌ساز است:

1.به جای این که به همسرتان صرفاً راه‌حل پیشنهاد دهید، سعی کنید او را ترغیب کنید

گاهی آنچه همسرتان از شما می خواهد تشویق و حمایت همه‌جانبه است. در چنین مواقعی به جای تلاش برای رفع مشکل، تنها کافی است به او روحیه دهید. با این کار زمینه لازم را برای ایجاد موقعیت‌ها و راهکارهای حل مشکل فراهم خواهید کرد. سعی کنید شنونده خوبی برای همسرتان باشید.

2.در رویارویی با "تمامی" مشکلات همسر خود را همراهی کنید

اصولاً پس از ازدواج با چالش‌های "مشترکی" سر و کار دارید. در چنین شرایطی برای حل مشکلات باید همکاری کرد. البته گاهی ممکن است همسرتان با مسئله کاری خاصی مواجه شود که بالطبع او را بیشتر درگیر می‌کند. پیشنهاد می کنیم به دنبال یافتن راه‌حلی برای سبک کردن بار مشکلات همسرتان باشید.

یک روانشناس در این خصوص می گوید: زن و شوهر باید مثل دو بال یک پرنده عمل کنند تا مسیر را با موفقیت طی کنند.

3.با هم دعا کنید
در کتاب «خبرهای خوش در مورد ازدواج» نویسنده به تحقیقات جالبی در خصوص عوامل موثر بازدارنده از طلاق اشاره می‌کند. گفته می‌شود، زوجین در صورتی که به صورت مستمر با هم به عبادت و راز و نیاز بپردازند به احتمال کمتری از هم جدا می شوند.

بر اساس نتایج تحقیقات، دعا و عبادت به صورت مشترک صرفاً عاملی برای جلوگیری از طلاق نیست، بلکه راهی برای نزدیک تر شدن به دل همسر و آرامش درونی او محسوب می شود.
فراموش نکنید ایمان تنها یک حس درونی نیست، بلکه انتخابی برای اعتماد به خدا است؛ حتی در مواقعی که گذر از جاده پیش رو غیر ممکن به نظر رسد.

4.احساسات همسرتان را کاملاً درک کنید
زمانی که مشکلی به وجود آمد، سعی کنید روحیات و احساسات همسرتان را در نظر بگیرید؛ مخصوصاً هنگامی که خستگی راه تاب و توانی برای او باقی نگذاشته باشد. با او بیشتر از حد معمول مهربان باشید و با صبر و علاقه با وی رفتار کنید. در هر تصمیمی که می‌گیرید و هر واژه‌ای که به کار می‌برید، احساسات همسرتان باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

5.از یکدیگر ناامید نشوید
به یکدیگر ایمان داشته باشید. راز موفقیت در زندگی زناشویی در تسلیم نشدن و اعتماد به توانایی‌های همسر است. ادامه دادن در پستی و بلندی‌های زندگی علاقه زن و شوهر را به یکدیگر دوچندان می‌کند.

یکی ازصاحب‌نظران می‌گوید: ازدواج یعنی قفل کردن دو قلب به یکدیگر و دور انداختن کلید برای همیشه.