ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

آمریکا فروش هواپیمای مسافربری به ایران را ممنوع کرد!


 به نقل از پایگاه خبری هیل، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (چهارشنبه) با تصویب طرحی فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را ممنوع کرد. این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در حالی صورت گرفت که برخی از نمایندگان دموکرات هشدار داده بودند این اقدام توافق بین المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران (برجام) را تضعیف خواهد کرد.

پیتر راسکام، نماینده جمهوریخواه ایالت ایلینوی دو متمم برای قانون بودجه دولت آمریکا 2018 ارائه کرده بود که به طور مشخص استفاده از بودجه برای اعطای مجوز معاملات مالی فروش هواپیماهای کشوری را ممنوع می‌سازد و به دفتر کنترل اموال خارجی آمریکا اجازه نمی‌دهد که مجوزهای فروش هواپیما به ایران را صادر کند.

مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند


مجمع باید انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند/هیچ مصوبه یا موضع مجمع نباید با مبانی انقلاب و میراث امام بزرگوار متفاوت باشد

  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع را از ابتکارات با ارزش امام بزرگوار خواندند و با اشاره به سه وظیفه مهم این نهاد یعنی «تشخیص مصلحت»، «مشاورت در تعیین سیاست‌های کلی» و «ارائه راه‌حل در معضلات کشور» تأکید کردند: مجمع باید صد در صد انقلابی، فکر و عمل کند و انقلابی باقی بماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری مسئولیت بسیار ظریف و خطیر مجمع در «تشخیص و اِعمال مصلحت» افزودند: مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان


موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان   به‌ مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌ قضائیه در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۱۱۶۶ نفر از محکومانی را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

دیدار سرلشکر باقری با فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران


  سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (پنج‌شنبه 16 شهریورماه) با امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

این دیدار صمیمی و دوستانه در ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

واکنش AFC به تساوی ایران با سوریه


واکنش  AFC به تساوی ایران و سوریه +عکس

   دیدار پرهیجان تیم های ملی ایران و سوریه که روز گذشته انجام شد با تساوی دو بر دو به پایان رسید. دیداری که ابتدا سوری ها از ایران پیش افتادند و سپس بازیکنان ایران توانستند با دو گل از حریف خود پیش بیفتند. اما در حالی که بازی در وقت های اضافه به سر می برد، سوری ها دومین گل خود را به ثمر رساندند؛ گلی که آنها را راهی بازی پلی آف کرد.

 پس از این بازی صفحه رسمی اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار تصویری از سردار آزمون به ادامه شکست‌ناپذیری ایران و صعود سوریه به پلی آف جام جهانی واکنش نشان داد.