ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان


دعای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان+صوت؛ ماه مبارک رمضان فرصتی است تا از برکت سفره الهی بهره‌مند شویم، برکتی که بندگان هر روزه می‌توانند با خواندن ادعیه‌ مناسب هر روز بهره ببرند.

به همین مناسبت، همراه با شما در سی روز از ماه مبارک رمضان، ادعیه همان روز را در دو قالب صوت و متن با هم می‌شنویم و می‌خوانیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّـهُمَّ اغْسِلْنى فیهِ مِنَ الذُّنُوبِ وَطَهِّرْنى فیهِ مِنَى الْعُیُوبِ وَامْتَحِنْ قَلْبى فیهِ بِتَقْوَى الْقُلُوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ الْمُذْنِبینَ.

خدایا در این روز مرا از گناهان پاکیزه گردان و از هر عیب پاک ساز ودلم را در آزمایش رتبه دلهای اهل تقوی بخش, ای پذیرنده عذر لغزشهای گناهکاران.

سند ۲۰۳۰


عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید ابعاد گوناگون سند ۲۰۳۰ بررسی شود گفت: سند ۲۰۳۰ مغایر قانون اساسی‌ست.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید سند 2030 از لحاظ حقوقی نیز با دقت بررسی شود، گفت: آیا این سند تعهد است و یا توصیه؟ برخی از موافقان این سند معتقدند که این سند توصیه است، اما در 17 جای سند بحث تعهد مطرح شده و همچنین 150 مورد در این سند کلمه تضمین آمده، آیا با وجود 150 بار تکرار کلمه تضمین و 17 بار تکرار کلمه تعهد، آیا این سند واقعا یک توصیه است؟

نظریه: راستی اگه رهبری به موضوعات سند 2030 ورود نمی کردند، یعنی در این مجلس و دولت و قوه قضائیه یک نفر نبود که به این سند اعتراض کند؟ مردم چرا در انتخاب افرادی که حیثیت نظام و ایران را زیر سئوال می برند و آینده مملکت را به باد می دهند دقت نمی کنند؟ و بعضی ها را برای دوره های متمادی انتخاب و به مجلس می فرستند که حتی بر قوانین مصوبه خودشان هم نمی توانند 

دیدار جمعی از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب با رهبر انقلاب


در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی میهمان ضیافت افطار رهبر انقلاب هستند.

؛  در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی فرهنگ، شعر و ادب فارسی میهمان ضیافت افطار رهبر انقلاب هستند.

در این دیدار که هم‌زمان با اقامه‌ی نماز مغرب و عشا و صرف افطار آغاز شد، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی به قرائت اشعار خود در حضور رهبر انقلاب می‌پردازند.