ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

امام جعفر صادق (ع) در سن 65 سالگی و به دست خلفای عباسی، با سم به شهادت رسیدند.

گذری بر زندگی امام جعفر صادق (ع) به مناسبت سالگرد شهادت ایشان + فیلم؛امام صادق (علیه السلام) در روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 (هـ ق) در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند و پس65 سال زندگی پر کرامت، در سال 148 (هـ ق) به وسیله عوامل منصور دوانیقى (دومین خلیفه از خلفای عباسی) با سم به شهادت رسید.

امام جعفر صادق (ع) در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموى خود امام مجتبى(ع) به خاک سپرده شدند.

امام جعفر صادق (ع) در سن 65 سالگی و به دست خلفای عباسی، با سم به شهادت رسیدند.

گذری بر زندگی امام جعفر صادق (ع) به مناسبت سالگرد شهادت ایشان + فیلم؛امام صادق (علیه السلام) در روز جمعه 27 ربیع الاول سال 83 (هـ ق) در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند و پس65 سال زندگی پر کرامت، در سال 148 (هـ ق) به وسیله عوامل منصور دوانیقى (دومین خلیفه از خلفای عباسی) با سم به شهادت رسید.

امام جعفر صادق (ع) در قبرستان بقیع در کنار پدر و جد و عموى خود امام مجتبى(ع) به خاک سپرده شدند.

سرلشکر جعفری در بازدید از پروژه ساماندهی آبهای غرب کشور


فرمانده کل سپاه گفت: اگر اجرای پروژه های سازندگی را در نقشه ایران جانمایی کنند، جای جای این سرزمین اسلامی عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم است.

نمی‌توانیم نسبت به نیازهای مردم بی تفاوت باشیم/جای جای ایران عرصه خدمت‌رسانی سپاه به مردم استسرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی آبهای غرب کشور در سخنانی تاکید کرد: سپاه از متن مردم و انقلاب برخاسته است، از این رو هیچ‌گاه نمی‌تواند نسبت به نیازهای انقلاب و مردم بی تفاوت باشد.

وی حضور در عرصه سازندگی، کمک به محرومیت زداییو بستر آفرینی برای اشتغال و رونق بخشی به زندگی مردم را یکی از نیازهای مهم امروز برشمرد و تصریح کرد: هرچه دولت در این زمینه بسترها را فراهم کند، آمادگی داریم با نگاه جهادی و عمل انقلابی، با کمک خود مردم و نقش دهی به بخش های خصوصی و توانمندی‌های بومی و ایرانی به ایفای نقش بپردازیم.

وی با بیان اینکه سپاه به اقتضای شرایط و نیازها با مظلومیت همراه با قاطعیت و عزم راسخ به حضور در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی کشور ادامه خواهد داد، تصریح کرد: در این زمینه دولت نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند بسترها را بیش از گذشته فراهم سازد.

فرمانده کل سپاه، اجرای پروژه ساماندهی آ‌ب‌های غرب کشور را نمونه ای از نقش وهمت سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)در عرصه سازندگی، عمرانی و کمک به مردم توصیف و افزود: امروز با مشاهده آن باید به خود ببالیم و انشالله با بهره برداری از آن، رضایت و خوشحالی مردم بهترین مزد و پاداش برای ما خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه نگاه سودآور و منفعت محور نداشته و نداریم، گفت: طلبی که هم اکنون به واسطه اینگونه اقدامات از دولت داریم و در عین حال کار سازندگی و اجرای پروژه ها را متوقف نکرده ایم بهترین و محکم ترین دلیل است.

سرلشکر جعفری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: قبل از اجرای پروژه و فعالیت سازندگی در مناطق مرزی نیاز به برقراری امنیت است که به حمدالله توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه و بسیجیان غیور منطقه کردستان و مناطق مرزی، این امنیت به خوبی تامین شده است.

وی در ادامه گفت: دشمنان برنامه‌های متعددی علیه ایران و منطقه پیاده کرده‌اند و همواره نتیجه عکس می‌گیرند اما عبرت نگرفته و به توطئه و خباثت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی، تمرکز بیشتر بر خدمت‌رسانی را رویکرد جدید بسیج عنوان و با اشاره به پروژه ساماندهی آبهای غرب کشور، گفت: این پروژه در صورت برنامه‌ریزی مناسب و به کارگیری ظرفیت‌ها در راستای استفاده مردم از آب و زمین، تحولات تعیین کننده و اساسی را در منطقه رقم خواهد زد.

سرلشکر جعفری، سازندگی و رفع محرومیت را از عرصه های پاسداری از انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: اگر اجرای پروژه های سازندگی را در نقشه ایران جانمایی کنند، جای جای این سرزمین اسلامی عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم است.

فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: سپاه در تمامی عرصه‌های خدمت رسانی نه تنها سودآوری را مدنظر نداشته و ندارد، بلکه منافع مردم و رفع محرومیت به ویژه در مناطق مرزی را دنبال می کند.

سردار سلیمانی درمراسم یادبود چهلمین روز درگذشت سردار نصیری


سردار سلیمانی : من با چشمان خودم دیدم که کودکی را سرخ کردند و میان پلو گذاشتند ، سردار قاسم سلیمانی درمراسم یادبود چهلمین روز درگذشت سردار نصیری گفت : احزاب سیاسی و گروه های مختلف قومی و عراق نقش بزرگی در این پیروزی داشتند، پیروزی که در عراق به دست آمده نیازمند تفصیل زیادی است . پایان دادن به حاکمیت داعش کاری بسیار بزرگ و نیازمند سالهای طولانی است که کلیه بخش های هنری و نویسندگان به آن بپردازند و نکات زیادی وجود دارد که باید برملا شود و مردم از آن مطلع شوند.


فرمانده سپاه قدس اظهار کرد: امروز شیعه و سنی اعم از عرب، ترکمن و بخش های دیگر به این نتیجه رسیده اند که باید خودشان مسئولیت را به دست بگیرند و اجازه دخالت بیگانه ندهند .

وی با اشاره به جنایات داعش گفت: من دیدم در همین دیاله کودکی را از سینه مادر گرفتند و روی اتش سرخ کردند و لای پلو گذاشتند و برای مادرش فرستادند.


وی بیان داشت : حزب الله لبنان چه در عراق و چه در سوریه به مدد مردم آمد . جا دارد دست آن سید بزرگ جناب سید حسن نصرالله را ببوسم. حزب الله لبنان شهدای ارزشمندی تقدیم کرد. آنان گمنام آمدند و همه تجربه خود را در اختیار هشد شعبی و ارتش عراق قرار دادند . جا دارد ملت عراق قدر فداکاری این سازمان جهاد پرور و جهادی را بداند.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعضی وقت‌ها ما از راه دیپلماسی اقداماتی می‌کنیم که در دنیا هم بر آن تاکید می‌کنند، اما بعضی گره‌ها و حل برخی مشکلات خصوصاً جایی که مشکلات مهمی وجود دارد، فقط با دیپلماسی حل نمی‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات با تمام شخصیت‌های عراقی بر حمایت تمام عیار جمهوری اسلامی از مرجعیت و مردم عراق تاکید داشتند و فرمودند آیت الله سیستانی گنجی است که مردم عراق باید قدر آن را بدانند و همواره تاکید داشتند دولت جمهوری اسلامی از هرگونه کمکی به مردم عراق دریغ نکند بر همین اساس وزارت دفاع به صورت سه شیفت برای عراق سلاح تولید و به آنجا ارسال کرد.

با حکم فرمانده معظم کل قوا؛ حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد

فرمانده کل قوا در حکمی حجت‌الاسلام محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در حکمی حجةالاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

متن حکم فرمانده کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ عباس محمدحسنی

نظر به تعهّد و شایستگی و تجارب ارزنده، شما را به ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.

ارتقای هوشیاری و بصیرت دینی و انقلابی آحاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده آنان، افزایش روحیه‌ی صمیمیّت بین کارکنان ارتش با سایر نیروهای مسلح و تعامل اثربخش با فرماندهی کل آجا، مورد انتظار است.

از تلاش‌های ارزشمند جناب حجت‌لاسلام آقای حاج سیّدمحمدعلی آل‌هاشم در طول خدمت تشکر و قدردانی می‌کنم و توفیق خدمت بیشتر ایشان در سنگر امامت جمعه و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۱ تیر ۱۳۹۶