ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

طرح آمریکا برای حمله به ایران فاش شد

این طرح با هدف غیرفعال ساختن سیستم دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و قسمت های حیاتی شبکه برق ایران برنامه ریزی شده و ...


روزنامه نیویورک تایمز (nytimes) طرح کاخ سفید برای حمله به ایران را فاش ساخت. 
نیویورک تایمز مدعی شده، کاخ سفید قصد داشته درصورت شکست مذاکرات هسته ای، حمله سایبری گسترده ای را علیه ایران انجام دهد و سیستم دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و بخش های حیاتی شبکه برق کشورمان را فلج سازد تا اقدام نظامی به راحتی انجام گیرد. 
این در شرایطی است که آمریکایی ها که از توان نظامی جمهوری اسلامی و پیامدهای غیرقابل پیش بینی جنگ آگاهند، حتی در دولت جرج بوش و زمان اوج اختلافات با ایران، جرأت تجاوز به کشورمان را به خود ندادند و حملات سایبری آمریکا و اسرائیل علیه ایران نیز بارها با شکست مواجه شده است. 
مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا بارها با اشاره به "توان نظامی و موشکی بالای ایران"، "در اختیار داشتن مناطق استراتژیک توسط این کشور"، "متحدانی چون روسیه، سوریه، حزب الله و ... در منطقه" و مواردی دیگر از این دست اعلام کرده اند که نمی توان در مقابله نظامی از عهده ایرانی ها برآمد و باید راهکار دیگری اندیشیده شود. با توجه با این واقعیات به نظر می رسد ادعاهای مطرح شده درباره طرح حمله سایبری و نظامی به ایران، چیزی جز به راه انداختن یک جنگ روانی جدید نباشد. 
درابتدای گزارش نیویورک تایمز آمده است: آمریکا برنامه ای برای حمله سایبری به ایران داشت و قرار بود درصورتی که مناقشه هسته ای با ایران به رویارویی منجر شود، این برنامه اجرایی گردد. 
نیویورک تایمز افزود: در سال های اولیه دولت اوباما، ایالات متحده طرحی دقیق را برای حمله سایبری به ایران، توسعه داده و روی آن کار کرده بود. 
براساس این گزارش، قرار بود درصورت شکست تلاش های دیپلماتیک برای محدود سازی برنامه هسته ای ایران و منجر شدن مناقشه هسته ای به رویارویی نظامی بین دو کشور، این حمله سایبری [به عنوان مقدمه و آماده سازی برای حمله نظامی] اجرایی شود. 
نیویورک تایمز نوشته که این اطلاعات را با استفاده از یک فیلم مستند و همچنین مصاحبه هایی با مقامات عالی رتبه نظامی و اطلاعاتی که در جریان این طرح بوده اند، به دست آورده است. 
در ادامه این نوشتار می خوانیم: این برنامه –که نام رمزی آن "نیتروزئوس" بوده– با هدف غیرفعال ساختن سیستم دفاع هوایی، سیستم های ارتباطی و قسمت های حیاطی شبکه برق ایران طراحی شده است. 
نیویورک تایمز افزود: طرح "نیتروزئوس" پس از عملی شدن توافق هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی در تابستان گذشته، کنار گذاشته شد. 
"نیتروزئوس" بخشی از یک تلاش بوده تا باراک اوباما را مطمئن سازد، درصورت ضربه زدن تهران به آمریکا یا متحدان منطقه ای آن، ایالات متحده به غیر از یک حمله تمام عیار، گزینه دیگری نیز درمقابل ایران دارد. 
مقامات رسمی گفته اند، این طرح در اوج خود، شامل مشارکت هزاران نفر از پرسونل نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا، هزینه ده ها میلیارد دلاری و جاسازی تجهیزات الکترونیکی در شبکه کامپیوتری ایران بوده است تا زمینه را برای جنگ آماده کند. 
 
نیویورک تایمز همچنین نوشته که همزمان با فراهم کردن مقدمات این طرح توسط پنتاگون، آژانس های اطلاعاتی آمریکا، طرح محرمانه دیگری را برای از کار انداختن تاسیسات غنی سازی فردو فراهم ساخته بودند. 
 

سابقه قصه‌گویی در ایران چقدر است؟

 

 

قصه‌گویی دریچه‌های زندگی و کنکاش و ماجراجویی برای کودکان بازگشایی می‌کند.

با اشاره به ادبیات فنی کشورمان در قصه‌گویی گفت: کشور ما در قصه‌گویی سابقه دیرینه دارد و ما هم از زمان‌های قدیم با این شیوه آشنا هستیم. وقتی قصه‌ای برای کودک خوانده می‌شود او در فضای قصه خود را جای شخصیت قصه می‌بیند با او ماجراهای مختلف را تجربه و حتی مشکلاتش را لمس می‌کند و با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلفی که در بافت قصه مستقر است آشنا می‌شود. همچنین بیشتر به مسائل اطرافش توجه و دقت می‌کند ضمن اینکه قصه‌ای که خوب و با توجه به و روحیات کودک گفته شود علاوه بر خوشحالی، وسعت تخیلی و ابتکار اثری عمیق در او می‌گذارد.
این نویسنده ادامه داد: کودک بارها و بارها  قصه را برای خود تکرار و با آن زندگی می‌کند. این مساله برای تصمیم‌گیری‌های آینده‌اش بسیار موثر است. قصه‌گویی برای کودک فقط خواندن یک قصه نیست بلکه بازکردن دریچه‌های زندگی، ماجراجویی، سیروسفر و تجربه‌های تازه به زبان خود اوست.
نویسنده «دفترچه خاطرات یک کلاغ» با بیان انتخاب کتاب برای کودک توسط خود او گفت: اینکه کودک چه نوع قصه‌ای را می‌پسندد به سلیقه خود او بستگی دارد اما بهتر است والدین و معلمان با توجه به سلیقه کودکان، کتاب‌ها را در خرید کتاب مورد نظرشان راهنمایی کنند.
شیخی خاطرنشان کرد: من بارها شاهد راهنمایی کسانی بودم که در برخی غرفه‌های نمایشگاه کتاب مشغول کار بودند کودکی به همراه معلم یا والدینش به آنجا آمد و در خرید کتاب مردد بود آن لحظه راهنمای غرفه جلو رفت و از کودک  پرسید چه کتاب‌هایی خوانده و از چه کتاب‌هایی خوشش می‌آید؟ با توجه به کتاب‌هایی که او می‌گفت راهنمای غرفه به سلیقه‌اش پی می‌برد و او را به سمت آن کتاب‌ها راهنمایی می‌کرد پس از آن پدر و مادر می‌توانستند کتاب‌ها را یکی یکی به او معرفی کنند تا کودک به راحتی انتخاب کند.
وی در خصوص نقش قصه‌گو در انتقال مفاهیم به کودک گفت: مسلما نقش قصه‌گو در انتقال مفاهیم موثر است و اینکه طوری قصه را بیان کند تا کودک با آن ارتباط برقرار کند. نحوه بیان، صمیمیت، حالت‌های صورت و حرکات دست، تاکید روی برخی واژه‌ها و مفاهیم که سبب می‌شود توجه کودک بیشتر جلب شود و در طول قصه، همراه قصه‌گو بماند و در عین حال او را به فکر وا دارد از آنجایی که یکی از بخش‌های مهم ادبیات کودک، قصه است او از طریق قصه با بسیاری از مفاهیم همچون احترام، امید، شجاعت، کمک به همنوع، دوستی با حیوانات و... آشنا می‌شود.
شیخی در ادامه افزود: قصه‌گویی می‌تواند یکی از روش‌های آموزشی و تربیتی برای کودک به شیوه جذاب و قابل درک باشد طوری که بسیاری از مفاهیم اخلاقی و تربیتی به شکل غیرمستقیم و با گفتن قصه به او منتقل می‌شود.
این نویسنده در پایان با اشاره به نقش کانون پرورش فکری در این راستا اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی از ناشران دیگر در این راستا قدم‌های بسیار خوبی برداشته‌اند. با توجه به اهمیت قصه‌گویی و تاثیر عمیق آن بر روی کودک، هر چه در این مورد کار شود باز هم جای کار دارد. البته رسانه‌هایی همچون صداوسیما هم در این راستا نقش بسیار تاثیرگذاری دارند