ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

با حضور سردار سلیمانی در سوریه نمی‌توان اسد را شکست داد

وب سایت تلگراف در گزارشی به ناکام ماندن تلاش‌های معارضان سوریه، باوجود حضور سردار سلیمانی در این کشور پرداخت.

 جنگ قدرت در سوریه به اندازه‌ای پایاپای شده که تشخیص گروه برنده در این بحران داخلی کار بسیار دشواری شده است. آنچه مسلم است، تا زمانیکه سردار "قاسم سلیمانی،" فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، در سوریه حضور دارد، نمی‌توان موفقیتی برای مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، که نام "ارتش آزاد سوریه" را برای خود برگزیده‌اند، متصور شد.

تلگراف در ادامه این گزارش می‌نویسد: در سوریه گروهی علیه گروه دیگر در حال جنگ هستند، عده‌ای از یکدیگر حمایت می‌کنند و دوستان برخی، دشمنان دیگری به حساب می‌آیند. روسیه حمایت‌کننده بشار اسد است و با داعش و هر گروه مخالف دیگری در سوریه می‌جنگد. ترکیه علیه بشار اسد، روسیه و نیروهای کُرد می‌جنگد. مقامات ترکیه مدعی مبارزه با داعش هستند؛ اما نقش آنها در جنگ با تروریست‌های داعش چندان پررنگ نیست. نیروهای کُرد مخالف بشار اسد، ترکیه و داعش هستند. ائتلاف آمریکایی از کُردها، ترکیه و دیگر گروه‌های مخالف بشار اسد حمایت می‌کند و در جنگ با داعش است. مهمترین گروه از نظامیان خارجی که در سوریه حضور دارد و از بشار اسد حمایت می‌کند، نیروهای شیعه تحت فرماندهی سردار سلیمانی هستند. قدرت عمل و توانایی نظامی نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در سوریه به حدی زیاد است که می‌توان آن را با تمام نیروهای ائتلاف آمریکایی، نیروهای پیشمرگه کُرد، نیروهای روسیه و... برابر دانست. همانطور که اشاره شد، دوستان و دشمنان در سوریه بسیار متنوع و گسترده هستند.
تلگراف در ادامه مدعی شد: نیروهای نظامی سپاه پاسداران ایران فعالیت‌های گسترده‌ای در منطقه علیه نیروهای غربی دارد. این نیروها، حزب الله لبنان و نیروهای شیعه افغانستان عراق و پاکستان را تقویت می‌کنند. تمام نیروهای نظامی تحت حمایت سپاه قدس ایران به نوعی دشمنان آمریکا و انگلیس هستند. یکی از دشمنان شناخته شده نیروهای سپاه قدس، گروهک منافقین است که اخیرا خبر مجروح شدن شدید سردار سلیمانی را نیز اعلام کرد. منافقین از غرب می‌خواهند با حمایت نظامی از آنها، شرایط سرنگونی دولت مرکزی در تهران را فراهم آورند. این گروه اصلی‌ترین دشمن نظام حکومتی ایران به حساب می‌آید و هراز چند گاهی حملاتی تروریستی علیه مقامات و شخصیت‌های ایرانی برنامه‌ریزی می‌کند. غرب هنوز پاسخی به درخواست حمایت گروه منافقین برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران نداده است. کشورهای غربی به تازگی با ایران توافق هسته‌ای را امضا کرده‌اند و مایل نیستند با اقدامی نسنجیده این روابط شکننده را برهم زنند؛ اما مشکل حفظ حکومت بشار اسد در سوریه همچنان به قوت خود باقیست. 
آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به خوبی می‌دانند تا زمانیکه نیروهای سپاه قدس در سوریه حضور دارند، معارضان سوری هیچ شانسی برای موفقیت نخواهند داشت.

قرائت بخش‌هایی از نامه مقام معظم رهبری در سازمان ملل


نماینده کشورمان در سازمان ملل بخش‌هایی از نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی را در مقر این سازمان قرائت کرد.
قرائت بخش‌هایی از نامه مقام معظم رهبری در سازمان ملل؛ نماینده کشورمان در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان با موضوع فرهنگ صلح، بخش‌هایی از نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی را قرائت کرد. 

غلامعلی خوشرو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع فرهنگ صلح، با تاکید بر اینکه نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی یادآوری تغییر ذهنیت‌هاست، گفت: هدف از این نامه، ارائه دیدگاهی اصیل از درون جهان اسلام درباره مبارزه با تروریسم برای مخاطبان جوان است. 
 
خوشرو بعد از این جلسه در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به قرائت این نامه در نشست مجمع عمومی گفت: از آنجا که موضوع نشست مجمع، فرهنگ صلح بود و موضوع اصلی نامه مقام معظم رهبری نیز به همین فرهنگ صلح اشاره دارد، مناسب بود تا بخش هایی از آن در این جلسه طرح شود. 
 
وی افزود: در این نامه ایشان خواستند تاکید کنند که مسلمان‌ها از ابتدا خواستار صلح و پیشبرد فرهنگ صلح بودند و اگر امروز تروریسم کور در کشور‌های اسلامی و ضد مسلمانان و غربی‌ها به کار می رود، دلیل دیگری دارد لذا از جوانان غربی خواستند که به آن دلیل واقعی‌ توجه کنند. 
 
نماینده کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: من با نقل قول از این نامه خواستم نشان دهم که ذهنیت‌هایی که تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌کنند و از تروریست‌ها به عنوان وسیله‌ای برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند و همچنین ذهنیت هایی که به دنبال شبیه سازی فرهنگی‌ هستند و در مواجهه با فرهنگ‌های مختلف به خصوص فرهنگ غنی اسلامی، قصد دارند از تضادی که ایجاد می‌کنند، بهره‌های خشونت و تندروی ببرند، باید این قبیل رفتار‌ها را کنار گذارند.وی به موضوع تروریسم در نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این نامه آمده است که تروریسم درد مشترک بشر است و مسلمانان هم خود قربانیان تروریسم هستند، مضافاً اینکه ایشان فقط به این درد اشاره نکردند بلکه جوانان غربی را به این آگاهی‌ فراخواندند که دلیل این درد را ببینند و زمینه‌های زدودن را ایجاد کنند. 
 
خوشرو به تعبیر رهبر معظم انقلاب از تروریست هایی مانند داعش به زباله های تاریخ اشاره کرد و گفت: این تعبیر زیبایی بود که به جوانان غربی گفتند که باید این تروریست‌ها را به عنوان زباله‌های تاریخی زدود. 
 
وی افزود: برای زدودن این زباله‌ها نیاز است که ما از راه دموکراسی، مردم سالاری، ارزش واقعی دادن‌ به رای مردم و همچنین جبران عقب ماندگی ذهنی‌، دوری از جزم اندیشی‌ به همراه درمان مشکل اشغال سرزمین‌های اسلامی اقدام کنیم.نماینده کشورمان در سازمان ملل تروریسم را درد و اضطراب مشترک بشریت امروز خواند و گفت: راه رفع این درد مشترک نیز گفت‌وگو، تفاهم و همکاری‌های فرهنگی‌ و از بین بردن معیار‌های دوگانه در کنار کمک به فهم بهتر واقعیت اصیل اسلام است که درواقع دینی مبتنی‌ بر عدالت و اخلاق است که طبق آموزه های آن کشتن یک نفر بی گناه، مساوی با کشتن همه بشریت تلقی‌ شده است. 
غلامعلی خوشرو در پاسخ به سئوالی درباره ضرورت پرهیز غربی ها از برخوردهای عجولانه با مسلمانانی که در این کشورها زندگی می کنند نیز گفت: مسلمانان اکنون اوضاع سختی را در کشورهای غربی می گذرانند و به صرف مسلمان بودن ممکن است مورد تبعیض و فشار قرار گیرند. 
وی افزود: باید میان اسلام واقعی و ذهنیت‌های معیوبی که به تروریسم کمک می‌کنند و همواره تروریسم پرور بوده اند، به طور کامل تفکیک قائل شد. 
نماینده کشورمان در سازمان ملل در عین حال خود غربی‌ها را در ایجاد فرایند خشونت در کشور‌های اسلامی مقصر دانست و گفت: اشغال و ایجاد بی‌ ثباتی، زمینه هایی است که به این خشونت کمک کرده و عقب ماندگی و استعمار نیز از دیگر ریشه های آن است. 
وی‌ مسلمانان حاضر در کشورهای غربی را شهروندانی خواند که با کار و تلاش و حضور در مجامع اسلامی خود، نه تنها هیچ‌گاه با تروریسم هم نوا و همراه نبوده‌اند بلکه از تروریست‌ها ضربه هم خورده‌اند. 
 
خوشرو در پایان گفت: متاسفانه عده‌ای که از ابتدا به دنبال اسلام ستیزی بودند، مسلمانان را هدف حملات خود قرار می‌دهند و رسانه‌هایی مانند لابی صهیونیست‌ها و دیگران در مشوه کردن چهره مسلمانان مداخلات خیلی‌ نابه جا و ممتدی داشته اند و دارند و ما باید جایگاه و واقعیت مسلمانان را از جایگاه تروریست ها تفکیک کنیم. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر مجارستان:


نخست‌وزیر مجارستان صبح امروز با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.
منطق جمهوری اسلامی همکاری با ملتهاست/ رویش معنوی آرام و نامحسوسی در غرب در حال شکل‌گیری است،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان، با اشاره به زمینه‌های متعدد ارتباط و همکاری بین دو کشور، منطق جمهوری اسلامی را همکاری با ملتها خواندند و خاطرنشان کردند: سیاست اعلامی دولت مجارستان در «نگاه به آسیا» سیاستی درست است و می‌تواند منشأ افزایش همکاریها باشد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، سطح پایین روابط اقتصادی و غیر اقتصادی ایران و مجارستان را نامناسب ارزیابی کردند و افزودند: ملت ایران از مجارستان هیچ خاطره ناخوشایندی ندارد و با توجه به هیئت همراه شما که از تراز خوبی برخوردار است امیدواریم با وجود اراده، این سفر مقدمه‌ای برای افزایش همکاریها شود.
رهبر انقلاب، منطق جمهوری اسلامی را همکاری با همه انسانها و ملتها خواندند و گفتند: البته استثناهایی با دلایل مشخص وجود دارد اما به‌جز آن موارد خاص، ما عواطف و سیاستهای شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ می‌دهیم.
ایشان، با تأیید اظهارات نخست وزیر مجارستان در خصوص ضرورت درک متقابل ملتها و دولتها به‌عنوان پایه همکاریها، افزودند: باید شاکله و ساختاری اصولی برای همکاریها و تبادلات اقتصادی، علمی، فرهنگی و آموزشی ایجاد شود.
حضرت آیت الله خامنه‌ای منشأ بسیاری از دشمنی‌ها و کینه‌جویی‌ها را نبود شناخت صحیح و متقابل برشمردند و گفتند: امروز در فضای تبلیغاتی حاکم بر دنیا واقعیتها دگرگون نشان داده و این فضاهای غبارآلود به ضرر انسانیت و بشریت تمام می‌شود.
رهبر انقلاب با اشاره به برقراری گفت‌وگوهای خوب و مهربانانه بین دنیای اسلام و مسیحیت از سوی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: استفاده از این فرصتها برای «افزایش نقاط مشترک و روشن کردن حقایق»، گامی در ایجاد شناخت صحیح و از جمله دستورات اسلام است.
ایشان تبلیغات وسیع علیه انقلاب اسلامی در 4 دهه گذشته را نمونه دیگری از برخورد مزوّرانه دستگاههای تبلیغاتی دنیا با حقایق خواندند و افزودند: «گفت‌وگو و رفت‌وآمد میان متفکران و اندیشمندان» به نفع حقیقت و در جهت روشن شدن آن است و بر همین اساس ما با اینگونه تبادلات موافق هستیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود، ارزیابی نخست وزیر مجارستان از شرایط نامساعد غرب در بخشهای مختلف اقتصادی و دفاعی و وجود بحرانهای معنویت و مشکلات فرهنگی را ماهرانه و نزدیک به واقعیت خواندند و گفتند: برخی متفکرین دلسوز غربی سالهاست که این خطر را متوجه شده و در خصوص آن هشدار داده‌اند.
ایشان خاطر نشان کردند: البته اکنون یک رویش معنوی آرام و نامحسوس، هم در اروپا و هم در امریکا با محوریت جوانان در حال شکل‌گیری است و در آینده نیز احتمال دارد اروپا بتواند بین پیشرفتهای «مادی، علمی و فناوری» با «معنویت» همگامی به‌وجود آورد.
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: من با یک هیئت بزرگ تجاری و اقتصادی به منظور تقویت روابط دوجانبه به ایران آمده و معتقدم ظرفیتهای زیادی برای همکاریهای دو کشور وجود دارد.
نخست وزیر مجارستان، ضرورت «تقویت ساختار همکاریها» را یادآور شد و افزود: «درک متقابل»، پایه و اساس همکاریهای با دوام است و با توجه به جایگاه برجسته و محترم ایران در معادلات جهانی، امیدواریم با حمایت شما بتوانیم فرصت همکاریهای دوجانبه را در سطوح مختلف ایجاد کنیم.
نخست‌وزیر مجارستان، با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره وارونه جلوه دادن حقایق توسط دستگاههای تبلیغاتی، خود و اعضای کابینه‌اش را از عناصر انقلابی علیه اشغالگری خواند و افزود: تا زمانی که در جریان مبارزات انقلابی بودیم، مشکلی نداشتیم اما همین که فهمیدند بنا داریم نظام جدیدی را برای ساختن کشور ایجاد کنیم، تبلیغات منفی علیه ما شروع شد.
آقای اوربان با اشاره به اینکه مناسبات جهانی در حال «تغییر» است، گفت: این تغییرات سریع، به تصویری که غرب و قدرتهای جهانی از خود ایجاد کرده‌اند، صدمه زده و آنان را در شرایط نامساعد روحی قرار داده است.
وی گفت: مبنا قرار گرفتن «توسعه»، معیارهای گذشته غرب را در حوزه‌های اخلاق، سیاست و دین در معرض فروپاشی قرار داده و شرایط سخت و حساسی را ایجاد کرده است.
نخست‌وزیر مجارستان مشکلاتی نظیر «کاهش جمعیت»، «از دست رفتن ارزش خانواده و تشویق به تشکیل خانواده‌های ناسالم»، «بحرانهای پی‌درپی اقتصادی»، «تضعیف توان امنیتی و دفاعی» و «حضور تروریستها» را از مسائل فراروی اروپا در شرایط کنونی خواند و گفت: این بحرانها غرب را وادار کرده است که رویکرد و نگاه خود را به شرق نزدیک کند تا با یافتن ارزشهای معنوی بتواند به راه حلهایی دست یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دومین نامه به عموم جوانان در کشورهای غربی:

رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.
  حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای به عموم جوانان کشورهای غربی، حوادث تلخ تروریستی فرانسه را زمینه‌ای برای همفکری خواندند و با بر شمردن نمونه‌های دردناکی از «آثار تروریسم مورد حمایت برخی قدرتهای بزرگ در دنیای اسلام، پشتیبانی از تروریسم دولتی اسرائیل و لشکرکشی‌های خسارت‌آفرین سالهای اخیر به دنیای اسلام»، خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: من از شما جوانان میخواهم که بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنید.

تصاویر زیباسازی|www.RoozGozar.com|تصاویر زیباسازی

ادامه مطلب ...