ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

روحانی در سومین همایش بین‌المللی خودرو؛ انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/


رئیس جمهور گفت: آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد.
انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/ آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همه ما داردحجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سومین همایش بین‌المللی خودرو که امروز سه‌شنبه (11 اسفند ماه) در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حماسه 7 اسفند ماه  گفت: از ملت بزرگ ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. 
وی ادامه داد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در  کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست،کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود. 
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط حساس در منطقه  گفت: ملت ایران در این شرایط خاص به صورت گسترده در انتخاباتی رقابتی سالم شرکت کردند و همانطور که قبل تر گفتیم نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس هر طور که باشد دولت خود را موظف به احترام به آن می‌داند. 
وی تصزیح کرد: بسیار انتخابات معناداری در ایران انجام شد، آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد، من امیدوارم همه ما درس آموز از مکتب ملت ایران باشیم و بدانیم این ملت سربلند در هر مقطعی آرای آنها حرکتش تأثیرگذار در سرنوشت این کشور بوده و خواهد بود.
روحانی اظهار داشت: این مردم هستند که راه و مسیر جامعه را تعیین می‌کنند و نظر آنها برای هر مسئولی باید محترم باشد، چراکه مسیر توسعه و اداره هر جامعه را مردم را مشخص خواهند کرد. 
رئیس جمهوری با اشاره به تعیین کنندگی رای مردم در جامعه گفت: در سیاست داخلی و خارجی وقتی نظرات متفاوتی وجود داشته باشد این آرای مردم است که راه درست را مشخص می‌کنند و سپاس‌گذاریم از مردم که گام بلندی برای پیشبرد و اهداف ملت برداشتند.
*مردم نشان دادند که کدام سلیقه به نظر آنها نزدیک‌تر است
روحانی تصریح کرد: سپاسگزاریم از مردم فهیم و غیور و سربلند این کشور که کشور را گامی به پیش بردند مسیر توسعه را مشخص کردند و گفتند در میان سلیقه‌های مختلف کدام سلیقه به نظر مردم نزدیکتر است البته این معنایش این نیست که جناحی حاکم باشد و جناحی حق حضور نداشته باشد؛ همه جناح‌ها و احزاب چه آنهایی که از لحاظ رأی مردم به مفهوم اکثریت‌اند و یا به مفهوم اقلیت‌اند هر دوی آنها برای نظام محترمند.
وی اضافه کرد: ما همواره معتقدیم بعد از دوران انتخابات در هر مرحله‌ای دوران رقابت اجتماعی و سیاسی پایان یافته و باید همکاری‌ها بیش از گذشته مدنظر باشد، امروز کشور در شرایطی قرار دارد که بعد از گذشت چند سال تحریم‌های شدید غیرقانونی و ظالمانه صنعت و مسیر رشد توسعه ما با اختلالاتی مواجه شود.
رئیس قوه مجریه با تأکید براینکه در این راستا لازم بود که با منطق و بیان با دنیا سخن بگوییم تصریح کرد: مردم ایران همواره صلح خواه، امنیت دوست و خواهان همکاری با مردم جهان هستند و این خواست ملت بزرگ ایران بود که در سال 92 مردم با صدای رسا گفتند ما اعتدال می‌خواهیم نه افراط را ما به دنبال تعامل با جهان هستیم نه تقابل.
وی اضافه کرد: مردم همواره خواهان این بودند که مشکلات را با دنیا با منطق و نشستن پشت میز مذاکره حل کنند و ما به ملت قول دادیم که دیپلمات‌های کشورمان قادرند پشت میز مذاکره حقوقشان را بگیرند و منطق ملت را به کرسی بنشانند و مسیر را برای همکاری و توسعه جهانی باز کنند.
* دوران تقابل به سرآمده است
روحانی خاطر نشان کرد: آنچه که وعده داده بودیم با حمایت مردم  و پشتیبانی ملت بزرگ ایران به انجام رساندیم و امروز دوران تقابل بسر آمده، اگر کسانی که فکر می‌کنند کشور باید در تقابل با دیگران باشد هنوز پیام سال 92 را با تأخیر دو ساله دریافت نکردند.
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه مردم همواره برای حقوق خودشان ایستادگی کردند، اظهار داشت: این مردم در برابر فشار و تحریم سر فرو نمی‌آورند اما خواهان تعامل با ملت‌های جهانند، چراکه کشورمان از دیرباز سرزمین اتصال ملت‌های شرق و غرب بوده و امروز هم خواهان آن است که همان نقش را ایفا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.