ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

روحانی در در مراسم راهپیمایی 22 بهمن


رئیس جمهور گفت: ما برای توسعه کشور نیاز به اجماع داخلی داریم ما همه باید برای ساختن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم.
سخنرانی رئیس جمهور آغاز شد  حجت الاسلام و المسلمین روحانی در سخنرانی 22 بهمن با تبریک فرا رسیدن 37 سالگرد انقلاب اسلامی ایران به همه ملت به رهبری معظم انقلاب گفت: سلام و درود ما به روان پاک امام عزیز و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سلام و تحیت به محضر مولایمان امام عصر ارواحنا له الفداء، عرض می‌کنیم.

روحانی در ادامه اظهار داشت: 37 سال پیش در چنین ایامی قیام مردم ایران برای بدست گرفتن سرنوشت کشور به نتیجه رسید این در حالی بود که مردم صدها سال تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و فردی مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مردم در نهضت‌ها و قیام‌های متعدد از جمله قیام بزرگ مشروطه علیرغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از کشور بیرون کنند، ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم حاکم بود.

روحانی اظهار داشت: مردم دیگر تحمل استبداد، استعمار و سلطه خارجی برایشان وجود نداشت و برای آرمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی قیام کردند.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مردم در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را بدست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند مردم در قیام خود رهایی و آزادی را بدست آوردند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی نظامی را که خواست مردم با رأی قاطع مردم باشد، برپا کنند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: گمان نمی‌کنم که هیچ کس در این مسأله تردید داشته باشد که هیچ حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد مردمی بیرون آورده نشود و رهبری آن برعهده مرجع عالیقدر تقلید و مورد اعتماد مردم نباشد هرگز به پیروزی دست نمی‌یابند. 

وی در ادامه گفت:‌ گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار خود می‌توانست در قشر جوانان نفوذ کند و این نهضت را به پیروزی برساند.

روحانی در ادامه بیان داشت: اسلام با صفاتی که داشت توانست مورد تکیه مردم و احترام جهانیان در اواخر قرن 20 قرار گیرد، ترکیبی که امام برای ما بیان کرد یعنی جمهوریت و اسلامیت و فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش اگر چنین نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه نبودیم. 

روحانی با بیان اینکه مردم خواست دهها ساله خود را در کنار امام و رهبری امام متبلور بودند، افزود: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند، بزرگ و مردمی بهت زده‌ شده‌اند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی این همه می‌تواند در جهان معاصر در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.