ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

نصب یادمان خلبانان شهید در شهر سرابباغ آبدانان

 شهردار سرابباغ گفت: یادمان خلبانان شهید سرهنگ حسین طحان نظیف و سروان مرتضی پورحبیب در بوستان عمومی این شهر نصب شد.

 علی غارتی شهردار سرابباغ اظهار کرد: به منظور پاسداشت نام و یاد شهدا، ترویج فرهنگ شهادت و همچنین تجلیل از فداکاری ها و تکریم مقام شامخ این دو اسوه ایثار و شهادت و پاسداران آسمان ایران اسلامی، ماکت یک فروند هواپیمای جنگی اف پنج بعنوان یادمان این 2 خلبان شهید با همکاری و مشارکت خانواده های معظم آنان طراحی، ساخته و در ورودی شهر نصب شد.

وی خدمت به شهیدان را یک افتخار ماندگار دانست و افزود: این یادمان دارای 2 تن وزن، 10 متر طول، یک متر عرض، ارتفاع از جلو هشت متر و از عقب پنج متر است که با مشارکت خانواده خلبان شهید، سروان مرتضی پورحبیب توسط طراحان و هنرمندان مازندرانی و تهرانی ساخته شده است.
شهردار سرابباغ جنس یادمان شهدای خلبان را فولاد با روکش فلکسی اعلام کرد و یادآور شد: زیرسازی و رنگ کاری یادمان مذکور دارای 10 سال پایداری در مقابل نوسانات سرمایی و گرمایی و تغییرات جوی است.
غارتی با بیان اینکه کار طراحی، ساخت و نصب این یادمان شش ماه طول کشیده است، اضافه کرد: در کنار این نماد المان و مجسمه 2 خلبان شهید به سبک و روشی زیبا و ظریف ساخته و قرار گرفته است.
اول اردیبهشت ماه سال 92 یک فروند هواپیمای شکاری اف پنج هنگام پرواز از پایگاه وحدتی دزفول و اجرای عملیات و ماموریت نظامی به علت برخورد با ارتفاعات فیلمان کبیرکوه در حد فاصل بخش سرابباغ سقوط کرد، در این حادثه سرهنگ خلبان حسین طحان نظیف و کمک خلبان سروان مرتضی پورحبیب به شهادت رسیدند.
شهر سرابباغ با چهار هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری شرق آبدانان قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.