ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی
ن والقلم

ن والقلم

سیاسی_اجتماعی_فرهنگی_مذهبی.ورزشی

سربازی؛ اتلاف وقت یا انسان ساز؟

سربازی،مقطعی از زندگی جوانان است که برای برخی ناخوشایند و عده ای دوستدار آن هستندو همواره اذهان بسیاری ازجوانان رابه خود مشغول ساخته است.

سربازی؛ اتلاف وقت یا انسان ساز؟ / آیا به سربازی بریم؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سربازی مقطعی از زندگی نوجوانان و جوانان ذُکور است که به عنوان امری ضروری و واجب باید یک بازه زمانی مشخص را با اعزام به محیط نظامی و یا اداری (امریه)آن را به اتمام رسانند.
همواره  از سوی بزرگان و افراد مجرب هر خانواده ای از سربازی به نیکی یاد می شود و آن را مقطعی انسان ساز توصیف می کنند.
دورانی که به واقع آموزش دهنده راه و رسم زندگی در چارچوب ها و قوانینی مشخص است که فرد باید خود را با آن وفق دهد و با رعایت اصول و قواعد تعریف شده نظامی گری،بخشی از عمر خود را در آن سپری کند.
مقطعی که نظام جمع،استفاده از اسلحه،اصطلاحات نظامی گری و...در آن آموزش داده می شود و اصلی ترین فلسفه وجودی تعریف آن معطوف به ارتقای سطح آمادگی کشور در مقابل هر گونه تهاجم و تهدید نظامی است.
پس از طی کردن دوران آموزشی،سربازان به فراخور نیاز کشور و تقسیماتی که به مقتضیات ظرف زمانی و مکانی انجام می شود به یگان های تابعه می پیوندند و در بخش های مختلف اعم از ستادی و اداری،مرزبانی،زمینی هوایی،دریایی،سپاه،ارتش،نیروی انتظامی و ...خدمت می کنند.
همواره از سالیان گذشته تا به امروز اخبار مربوط به این حوزه اعم از کسری،افزایش و میزان سنوات خدمتی با کنجکاوی های خاص مشمولان و افرادی که در آستانه اعزام هستند همراه بوده است.
برخی در اندیشه کاهش،برخی عفو مقام معظم رهبری،عده ای خرید آن و برخی دیگر با عشق به خدمت،لباس مقدس سربازی و آشنایی با فنون رزم و جنگ عازم می شوند تا به اصطلاحِ امروزی ها آب دیده شوند.
بطور معمول بخشی از نوجوانان و جوانان که در آستانه خدمت سربازی قرار می گیرند با نگرش های متعددی اعم از مثبت و منفی آن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.

عده ای آن را دورانی پر جنب و جوش تصور می کنند که هر روز آن آکنده از خاطراتی بیاد ماندنی است و برخی دیگر آن را مقطعی قلمداد می کنند که باعث سکون و اتلاف وقت در زندگی می شود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.